Proč je provozní doba obchodů upravována během epidemie?

Není pochyb o tom, že současná pandemie koronaviru zasáhla nás všechny. Velká část obchodů je zavřená, a i u těch, které stále fungují, se provozní doba https://mikulov.galant.cz/cenik-provozni-doba značně zkrátila. Dnes již nenajdete obchod, který by byl otevřený po celý den, sedm dní v týdnu. Všechny svou otvírací dobu zkrátily. Přemýšleli jste však proč tomu tak je?

 

obchod1

 

Jednoduchá odpověď je proto, že obchody dnes nemohou konat veškeré práce, jako je úklid a doplňování zboží, za plného provozu, jako tomu bylo dřív. Má to hned několik důvodů. Tím prvním a nejdůležitějším je samozřejmě bezpečnost zaměstnanců. Ti tak nejsou nuceni například uklízet prodejnu v blízkosti potenciálně nakažených zákazníků. Nezapomínejme totiž, že lidé mohou být nakažení, avšak prozatím nemusí mít žádné příznaky. Přesto mohou virózu roznášet.

 

Dále je zde fakt, že je potřeba oproti jiné době důkladnější úklid. Jde především o desinfekci veškerých nákupních košíků a vozíků, stejně jako dopravních pásů u pokladen. Na to vše totiž během dne sahá mnoho lidí, a existuje pravděpodobnost, že alespoň jeden byl nakažený. Aby se tedy rozšíření koronaviru zmírnilo, je potřeba provádět příslušná opatření. A desinfekce ploch, kterých se lidé často dotýkají, je jedno z nich.

 

obchod2

 

Je pravděpodobné, že se současným uvolňováním opatření proti pandemii se vše během několika měsíců vrátí do normálního stavu. Tedy natolik normálního, jak je jen možné. Ale znamená to i obnovení původní otevírací doby obchodů?

 

Troufám si tvrdit, že ano. Sice se to nestane hned, bude to postupný proces, avšak věřím, že dříve či později budeme zase mít nákupní centra, která budou otevřena v kteroukoliv denní či noční hodinu, kterýkoliv den v týdnu.

 

Měli bychom se však z toho poučit. Zjistili jsme, že opravdu k životu nepotřebujeme, abychom mohli jít nakupovat, kdykoliv nás napadne. Jsme schopni přizpůsobit se alespoň částečně omezeným podmínkám. To ukazuje, co byla nutnost a co pouhá obchodní strategie firem za účelem získání co nejvyššího zisku.